نصب و راه اندازی جرثقیل سقفی در صنعت امروزی اهمیت بسیار زیادی دارد. پس از انتخاب نوع جرثقیل برای درخواست خود، انتخاب سازنده جرثقیل به عنوان تامین کننده و امضای قرارداد خرید جرثقیل، نصب و راه اندازی جرثقیل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی “Overhead Crane” یک نوع دستگاه حمل و جابجایی بار در محیط‌های صنعتی، تجاری، انبارها، سوله‌ها و سالن‌های بزرگ است. این محصول که اغلب به صورت دائم در این محیط‌ها نصب می‌شود، از یک سیستم جرثقیل معلق و شاسی سقفی تشکیل شده است. این دستگاه به منظور جابجایی و حمل بار به طور افقی و عمودی طراحی شده است.
این دستگاه می‌تواند بارها را به طور ایمن و کارآمد از محلی به محل دیگر منتقل کند و در صنایع مختلفی نظیر خودروسازی، فولاد، ساختمانی، حمل و نقل، انبارداری و سایر زمینه‌های صنعتی استفاده می‌شود. با توجه به قابلیت‌های چند منظوره جرثقیل سقفی، این دستگاه به عنوان یک ابزار کلیدی در تسهیل جابجایی و حمل بارهای سنگین و حتی بارهای حساس در محیط‌های صنعتی شناخته می‌شود.

جرثقیل سقفی

 

بیشتر بدانید: جرثقیل دروازه ای

نکات مهم پیش از نصب و راه اندازی جرثقیل سقفی:

به منظور نصب و راه اندازی جرثقیل سقفی، باید در نظر داشت که این فرآیند نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای دقیق است.

بهتر بدانید: جرثقیل سقفی برقی

مراحل نصب جرثقیل سقفی

هنگامی که کلیه قطعات جرثقیل آماده شده و جرثقیل در حال مونتاژ می باشد ( این پروسه مونتاژ جرثقیل ممکن است حدود یک ماه طول بکشد)،کارشناس نصب جرثقیل سقفی با مشتری تماس گرفته و زمانی را برای تجزیه و تحلیل محل نصب و بازدید تعیین می کند.
نصاب جرثقیل سقفی باید هرگونه ملاحظات ویژه و اساسی برای نصب جرثقیل سقفی را در نظر بگیرد.
در طی فرایند نصب جرثقیل سقفی، نصب کننده جرثقیل سقفی نقشه های کلی تجهیزات جرثقیل را مورد بررسی خود قرار می دهد و نقشه های ساختمان را مشاهده می کند تا بهترین تخمین خود را از آنچه برای نصب جرثقیل سقفی در پروژه مشتری لازم است ارائه دهد.
نصب کننده جرثقیل سقفی یک بازه زمانی معین را برای نصب جرثقیل ارائه می کند. این بازه زمانی ممکن است بین 2 تا 10 روز کاری باشد. گاهی اوقات هم ممکن است برای جرثقیل های بزرگ و پیچیده مدت زمان بیشتری تعیین شود.
مدت زمان تعیین شده برای نصب جرثقیل سقفی ممکن است تحت تاثیر موارد مختلفی قرار گیرد. برای مثال ممکن است تجهیزات مورد نیاز دیرتر از زمان تعیین شده به محل برسد و یا مشکلی در برق مجموعه به وجود آید. از این رو در صورت بروز مشکلاتی از این قبیل، مدت زمان نصب جرثقیل سقفی افزایش خواهد یافت. (تاریخ و مدت زمان نصب جرثقیل می تواند به دلیل برنامه های پیش آمده در تولید و یا تاخیر در ساخت و ساز تغییر کند)
پس از دریافت سفارش، تولید کننده جرثقیل سقفی شروع به ساخت و مونتاژ جرثقیل می کند. تولید جرثقیل سقفی فرایندی است که بین 2 تا 12 ماه طول می کشد. حدود یک ماه قبل از تاریخ اتمام ساخت جرثقیل، نصب کننده جرثقیل با مشتری یا پیمانکار تماس می گیرد تا برای نصب با کارفرما لازم ارتباط برقرار کند.
در طی این ارتباط موارد زیر تعیین می شود:
1. معرفی های لازم بین نصب کنندگان و پیمانکار عمومی یا کارکنانی که در طول نصب جرثقیل سقفی مشارکت می کنند.
2. تعیین زمانی برای بیرون آوردن تجهیزات اضافی
3. تجزیه و تحلیل محل پروژه و امکانات آن
در زمان اجرای پروژه یک تماس وضعیت هفتگی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز طبق روال پیش می رود. این امر کمک می کند تا هرگونه مشکل یا چالشی که ممکن است بر زمان نصب جرثقیل سقفی ایجاد شود، برطرف شود.
قبل از نصب جرثقیل سقفی، نصب کننده جرثقیل باید از ساختمان یا محل پروژه بازدید کرده و شرایط موجود را تجزیه و تحلیل کند و باید با شرایط محل نصب به خوبی آشنا شود، طرح را شناسایی کند و خطرات یا موانع احتمالی را پیش بینی کند. محدوده پروژه نصب باید به صورت کامل شناسایی و کلیه خطرات احتمالی بررسی شود.
ما در پروسه نصب جرثقیل سقفی کلیه موارد را بررسی می کنیم و روند کار را به صورت مداوم و منظم به کارفرما ارائه می کنیم.
نصاب های جرثقیل سقفی باید قبل از پروسه نصب و اجرا با جرثقیل تولید شده به طور مختصر آشنا شده باشند. از این رو پس از امضای قرارداد خرید جرثقیل، نصاب جرثقیل یک نسخه از سفارش خرید را دریافت کرده و. پس از دریافت سفارش خرید، نصب کننده جرثقیل سقفی شما با کارفرما تماس می گیرد و یا به محل پروژه رفته و با تیم ملاقات می کند. همچنین نصاب های جرثقیل باید از پروسه تولید جرثقیل سقفی بازدید کرده و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
نصاب ها ابتدا نقشه ها و قراردادها را بررسی می کنند تا با فضایی که در آن فعالیت خواهند کرد آشنا شوند. در جلسه ای که بین نصاب های جرثقیل و کارفرمای پروژه برگزار می شود فهرستی از تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای نصب جرثقیل سقفی ارائه می شود. این فهرست ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• برنامه ریزی های لازم برای حضور کامیون ها تریلر
• ریل های جرثقیل
• پل ها و سایر تجهیزات مورد نیاز برای نصب جرثقیل
همچنین نصاب های جرثقیل باید بدانند چه مواردی می تواند باعث ایجاد تاخیر در پروسه تولید و یا نصب جرثقیل سقفی شوند. نصاب ها نیاز به داشتن نقشه پروژه و محل نصب خطوط برق و گاز، بتن یا سایر بناها، وسایل روشنایی، لوله کشی و مجاری کار و سقف دارند. در حین بازدید از سایت یا همان محل پروژه ، نصب کننده جرثقیل سقفی مقدار زیادی از زمان خود را صرف بررسی این دستگاه های ویژه می کنند .
مهمترین نکته در نصب جرثقیل سقفی، ایمنی است. همیشه باید رعایت اصول ایمنی و دستورالعمل‌های سازنده جرثقیل را به دقت پیروی کنید تا هرگونه حادثه و آسیب جانی یا مالی جلوگیری شود. در صورت عدم تجربه کافی، بهتر است از کارشناسان متخصص برای نصب جرثقیل سقفی استفاده کنید.

جرثقیل سقفی

بهتر بدانید: جرثقیل سقفی در تهران

راه اندازی جرثقیل

مهندسین شرکت پس از نصب انواع جرثقیل بصورت کامل اقدام به راه اندازی آن مینمایند، بطوریکه با استفاده از آزمون های استاندارد میزان بار قابل تحمل و سرعت حرکت جرثقیل را مورد بررسی قرار داده تا شما مشتری گرامی اطمینان حاصل فرمایید که جرثقیل به درستی نصب شده و آماده به کارمی باشد.
همچنین متخصصین ما پس از نصب جرثقیل در محل، سیستم برق رسانی، سیستم هدایت و کنترل جرثقیل را مورد بررسی دقیق قرار داده تا از کارکرد جرثقیل به طور دقیق و بهینه اطمینان حاصل نمایند و بتوانند نقطه نظرات شما مشتری گرامی را برآورده نمایند.
راه اندازی جرثقیل شامل چه مواردی می باشد؟
• آزمون استاندارد میزان بار قابل تحمل
• تست سرعت حرکت جرثقیل
• تست و آزمایش سیستم هدایت جرثقیل
• تست سیستم کنترل جرثقیل
• تست و بررسی سیستم برق رسان جرثقیل
• تست عملکرد جرثقیل

بیشتر بدانید: نحوه ساخت پل جرثقیل سقفی

کلام آخر

ما افتخار این را داریم که نصب و راه اندازی انواع جرثقیل و قطعات مختلف را با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی و با رعایت ایمنی در صنایع مختلفی چون : نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، پالایشگاه ، کارخانه های سیمان، مجتمع های فولاد و خودرو سازی و … ارائه کنیم. و همچنین خدمات سریع و با کیفیت را در تمام نقاط کشور ارائه دهیم.