جرثقیل سقفی ویتال اصل ژاپن بدون تردید جزو شناخته شده ترین برندهای تولید کننده ابزار لیفتینگ در جهان می باشد. برند ویتال برندی ژاپنی می باشد که در سال 1933 راه اندازی شده است و دفتر مرکزی آن در اوساکای ژاپن می باشد. تخصص اصلی شرکت ویتال تولید انواع جرثقیل های دستی، پولیفت و ترولی های دستی می باشد. جرثقیل دستی ویتال در سه سری VP5, VL5, VH5 و تا ظرفیت 5 تن تولید میشود که بصورت زنجیری بوده و با به حرکت در آوردن زنجیر دستی با نسبت مشخصی از جابجایی به بلند کردن بار می پردازد. پولیفت های تولیدی ویتال در ظرفیت های 0.2 الی 6.3 تن تولید و عرضه می شوند.

برند ویتال VITAL ژاپن بزرگترین و معتبر ترین تولید کننده جرثقیل های سقفی دستی در دنیا می باشد. شرکت ویتال یک برند ژاپنی است که به دلیل تولید محصولات بارگیری با کیفیت بالا در سطح جهان شناخته می شود. جرثقیل سقفی دستی ویتال از نوع زنجیری و از 1 الی 25 تن تولید می شود. جرثقیل سقفی از نوع دستی ویتال اغلب بصورت 2 کاره و تنها با قابلیت لیفتینگ عمودی بار تولید می شود و در قسمت بالایی دارای قلاب سقفی می باشد. محصولات برند ویتال دارای استاندارد های معتبر جهانی از جمله استاندارد های ایزو و استاندارد CE بوده و بخش بزرگی از بازار های ژاپن، آمریکا، اروپا و آسیا را پوشش می دهد.

تنوع محصولات ویتال VITAL

برند ویتال بصورت تخصصی و تنها به تولید تجهیزات دستی لیفتینگ بار می پردازد. قابلیت های بالا و تکنولوژی برتر کشور ژاپن در فراوری فولاد در گرید SUJ2 که دارای تنسایل مقاومت کششی بسیار بالایی می باشد و سختی بسیار بالایی را در برابر تنش های اصطکاکی از خود ناشن می دهد سبب می شود که دنده ها و اجزای داخلی بلوک جرثقیل دستی زنجیری ویتال دارای طول عمر کاری بسیار بالایی تحت تنش های شدید سایشی داشته باشند.

ادوات لیفتینگ تولیدی برند ویتال بصورت تک به تک پیش از عرضه به بازار مورد تست قرار می گیرند و در تولید این محصولات از ضرایب امنیتی بالایی استفاده شده است. جرثقیل دستی و پولیفت ویتال VITAL اصلی ژاپن با ضریب امنیتی 5:2 تولید شده اند. بدین معنا که در مرحله تست این محصولات تا 2.5 برابر ظرفیت اسمی خود را بصورت آویز تحمل می کنند. محصولات ویتال به قرار زیر هستند.

  • جرثقیل دستی زنجیری ویتال VITAL: محبوب ترین و پر کاربرد ترین محصول برند ویتال جرثقیل های سقفی از نوع دستی زنجیری می باشد. این جرثقیل های دستی در سری های VP5, VL5, VH5 تولید می شوند و دو کاره همراه با قلاب سقفی می باشند. سری VP5 از این جرثقیل دستی از نیم تن الی 5 تن تولید می شود و برای حداکثر ارتفاع لیفتینگ تا 3 متر مناسب است. سری VL ازجرثقیل دستی زنجیری ویتال تا 10 تن نیز تولید می شود و برای ظرفیت های لیفتینگ بالای 7 تن ارتفاع 3.5 متر را نیز پوشش می دهد. سری VH5 از این جرثقیل های دستی زنجیری ویتال دارای زنجیر فولادی بار بسیار قدرتمند در چند رشته بوده و برای لیفتینگ بار تا 20 تن نیز بکار گرفته می شود.
  • پولیفت ویتال VITAL Lever block: پولیفت زنجیری ابزاری پر کاربرد برای حمل بار، کشیدن بار بر روی سطوح و یا برای نگهداری دکل ها تحت زاویه می باشد. پولیفت زنجیری ویتال در سری های VR2 در ظرفیت وزنی 250 کیلوگرم الی 6 تن به بازار عرضه می شود. پولیفت ویتال دارای حداکثر رینج لیفتینگ تا ارتفاع 1.5 متر بوده و از زنجیر فولادی در گرید G80 برای اتصال به بار استفاده می کند.
  • ترولی یا کالسکه جرثقیل دستی ویتال VITAL Trolley: هر چند جرثقیل های دستی ویتال اغلب بصورت دو کاره مورد استفاده قرار می گیرند اما برند ویتال تولید کننده انواع ترولی جرثقیل دستی می باشد. ترولی های سقفی ویتال در دو نوع ساده و زنجیری تولید می شود که ترولی های ساده پس از لیفتینگ بار می بایست با اعمال فشار به زنجیر و یا بار به حرکت افقی پرداخته و ترولی های زنجیری دارای یک زنجیر گرید پایین آهنی گالوانیزه هستند که با حرکت زنجیر ترولی نیز حرکت می کند.

اغلب جرثقیل های سقفی و پولیفت های تحت نام ویتال در ایران نمونه های طرح هستند. این محصولات به صورت طرح ویتال و توسط کارخانجات چینی تولید شده و پس از ورود به ایران پلاک ویتال به آنها متصل می شود. در کاربری نمونه های جرثقیل های برقی طرح ویتال می بایست دقت شود که حداکثر ظرفیت لیفنینگ آنها با ظرفیت اسمی برابر بوده و ضریب امنیتی 5:2 برای آنها صادق نیست.

جرثقیل سقفی ویتال

تفاوت سری های مختلف جرثقیل سقفی ویتال

در حالی که اکثر جرثقیل های سقفی ویتال اصلی ژاپنی موجود در ایران سری VP هستند که در تناژ 0.5، 1 و 1.5 تن برای لیفتینگ تا متراژ 2.5 متر و برای ظرفیت های 2، 3 و 5 تن برای لیفتینگ تا متراژ 3 متر بکار گرفته میشوند. جرثقیل های ویتال سری VL که ظرفیت های بالاتر یعنی 7.5 تن و 10 تن نیز دارند متراژ لیفتینگ تا 3.5 متر را دارا بوده برای انتقال پمپ به داخل آب، لیفت لوله در ایجاد خط انتقال از طریق لوله کشی و از ریشه کشیدن درختان مورد استفاده قرار میگیرد. بالاترین ظرفیت کاری در بین سری های مختلف جرثقیل ویتال مربوط به سری VH5 می باشد که قابلیت لیفتینگ تا ظرفیت 20 تن را نیز داراست و وزن خالص خود دستگاه به 190 کیلوگرم می رسد.

دیدن کنید: جرثقیل دستی 1 تن

جرثقیل سقفی ویتال اصل ژاپن VITAL نوع دستی زنجیری

جرثقیل دستی سقفی ویتال اصلی ژاپنی از نوع زنجیری در سه سری متفاوت VP , VL , VH تولید و عرضه میشود که پرکاربرد ترین و ارزانترین سری آن سری VP می باشد که برای کاربری های عمومی تا ظرفیت 5 تن تولید میشود. سری قدرتمند تر جرثقیل سقفی ویتال سری VL آن است که تا ظرفیت 10 تن نیز تولید میشود و زنجیر بار آن هم از جنس فولادی و هم از جنس استنلس استیل موجود می باشد. قدرتمند ترین سری جرثقیل های سقفی دستی ویتال سری VH آن است که به ندرت در ایران وارد شده است. این جرثقیل ظرفیت حمل بار تا 20 تن را نیز دارد. بطور کلی در بین برندهای مختلف جرثقیل دستی ویتال ژاپن پرطرفدارترین در ایران می باشد.

زنجیر بار قدرتمند در جرثقیل ویتال سقفی زنجیری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول گرید بالای زنجیر بار است؛ زنجیر بار این دستگاه از جنس فولاد گرید 80 (G-80) ساخته شده است. فولاد به‌کار رفته در ساخت زنجیر از نوع گالوانیزه آلیاژ ژاپن است. در نهایت زنجیر فولادی که در ساخت جرثقیل ویتال سقفی زنجیری به‌کار رفته است دارای استاندارد ISO3077  است.

بلبرینگ کاربردی

همچنین بلبرینگ به‌کار رفته از جنس درجه یک است. بلبرینگ به‌کار رفته در ساخت محصول باعث می‌شود که دستگاه تحمل بار بیشتری داشته باشد و سایش کمتری در حین کار اتفاق بیافتد. درنهایت بلبرینگ به‌کار رفته باعث می‌شود که دستگاه طول عمر بیشتری داشته باشد. همچنین جابه‌جایی انجام شده توسط این وسیله با امنیت کامل قابل انجام شدن است.

توجه داشته باشید که اکثریت جرثقیل‌های موجود در بازار برای تعادل از بلبرینگ استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل طول عمر دستگاه به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. همچنین کارکردن با دستگاه امنیت کافی را ندارد.

سیستم کلاچ مطمئن

همچنین در ساخت این جرثقیل ها از سیستم کلاچ مطمئن استفاده شده‌است. این سیستم به‌دستگاه کمک می‌کند که سطح درگیری بیشتری را تجربه کند.

شفت قدرتمند

به صورت عمومی در جرثقیل‌های سنگین از شفت‌هایی که دنده مارپیچی هستند استفاده می شود. این شفت‌ها عملکرد نسبتاً خوبی دارند. اما در ساخت جرثقیل ویتال از شفتی که دندانه‌های ریزی دارد، استفاده شده است. این قطعه باعث می‌شود که دستگاه از نظر استحکام قوی‌تر عمل کند و ضریب اطمینان آن بالاتر باشد.

جرثقیل سقفی ویتال

همچنین بدانید: جرثقیل زنجیری

پولیفت ویتال

پولیفت ویتال در رنج و گنجایش وزنی متنوعی از ۰٫۲۵ الی ۶٫۳ تن تولید شده است و جزو پرکاربرد ترین  و برند پولیفت در دنیا و ایران می باشد. پولیفت ویتال در اصل محصول کشور ژاپن می باشد اما اغلب موارد در ایران این محصول برگرفته از محصول اورجینال و تولیدی شرکت های چینی می باشد. شایان ذکر است که پولیفت ویتال نیز مانند تولید چین دارای استاندارد های بالایی از تولید بوده و با توجه به قیمت پایینی که دارد کیفیت مناسبی نیز دارد.

کاربرد های جرثقیل های ویتال

برای فعالیت های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد

  • تولید
  • ذخیره سازی
  • بارگیری یا تخلیه در داخل یک مرکز
  • بیرون در حیاط
  • راه آهن
  • صنعت معدن
  • صنعتی و خودرو سازی
  • ساخت و ساز
  • بندر حمل و نقل و…

جرثقیل سقفی ویتال

بهتر بدانید: بالابر زنجیری برقی

موارد ایمنی جرثقیل های سقفی ویتال

ترمز خودکار: این ترمز در صورت رها شدن اهرم کنترل، بار را به طور ایمن نگه می دارد.

  • قلاب ایمنی: این قلاب از افتادن بار در صورت پارگی زنجیر جلوگیری می کند.
  • محدود کننده بار: این محدود کننده از بلند کردن بار بیش از ظرفیت جرثقیل جلوگیری می کند.

ویژگی های فنی  جرثقیل های سقفی ویتال ژاپن

سیستم تعلیق زنجیر: این سیستم از زنجیر در برابر سایش و پارگی محافظت می کند.

  • سیستم چرخ دنده:  این سیستم از انتقال قدرت و حرکت جرثقیل به طور روان و کارآمد اطمینان می دهد.
  • سیستم کنترل:  این سیستم امکان کنترل آسان و دقیق جرثقیل را فراهم می کند.

جرثقیل سقفی ویتال ژاپن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری هستند. این امر باعث می شود که کاربران با خیال راحت از این جرثقیل ها استفاده کنند.

تعمیرات جرثقیل سقفی ویتال ژاپنی اصلی VITAL و تعویض قطعات

با توجه به اینکه شرکت ویتال ژاپن تخصصاً بر روی جرثقیل های دستی و اتصالات آنها کار میکند پر واضح است که خرابی این دستگاه ها و قطعات مکانیکی آنها در بیشتر موارد از برند های مختلف که بصورت گسترده به تولید انواع جرثقیل های برقی و سیم بکسلی نیز می پردازند کمتر باشد. تمام جرثقیل های سقفی ویتال اصل ژاپن دارای دستور العمل استفاده و روغن کاری هستند که میزان خرابی آنها را به حداقل می رساند. بدیهی است در صورت خرابی و نیاز به تعمیر این جرثقیل های سقفی می بایست از قطعات اصلی تولید همین کارخانه و یا مورد تایید آنها استفاده نمود.

جرثقیل سقفی ویتال

بیشتر بدانید: زنجیر

انتخاب جرثقیل ویتال، انتخابی هوشمندانه

اگر به دنبال خرید جرثقیلی عمری هستید که هزینه تعمیرات زیادی را روی دوش شما نگذارد، این محصول مناسب شما خواهد بود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد جرثقیل ویتال سقفی زنجیری سبب می‌شود که شما با رعایت ایمنی به حداکثر توان اسمی دستگاه برسید. همچنین امنیت و روان بودن کارکرد این دستگاه سبب می‌شود که تجربه استفاده کارآمدی داشته باشید.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد که شما را بیشتر با جرثقیل های سقفی ویتال آشنا کنیم. البته بهتر است برای انتخاب این محصول ها یک فرد متخصص و با تجربه را همراه داشته باشید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. بصورت کلی برای انتخاب جرثقیل باید عومل مختلفی مانند وزن و نوع کار را در نظر بگیرید شرکت زینان با داشتن سابقه درخشان در زمینه فروش انواع جرثقیل و قطعات یدکی آن ها همراه شما است.

بیشتر بدانید: جرثقیل دماگ

 

‫0/5 ‫(0 نظر)